مدارات الکترونیک circuits electronic

الکترونیک کامپیوتر رباتیک ماهواره اینترنت موبایل

مدارات الکترونیک circuits electronic

الکترونیک کامپیوتر رباتیک ماهواره اینترنت موبایل

راهنمای پرداخت اینترنتی برای دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب

راهنمای پرداخت اینترنتی برای دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب

راهنمای پرداخت اینترنتی دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب

میتوانید فرمت PDF این راهنما را از لینک زیر دریافت نمایید:


1- مقدمه:
دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب می توانند بدون مراجعه به بانک از طریق پرداخت اینترنتی می توانند مبلغ عضویت و یا هزینه خرید تک مقاله ای را را پرداخت نمایند. توجه کنید که خرید تک مقاله ای فقط و فقط از طریق پرداخت اینترنتی امکان پذیر است. سایت سیویلیکا برای دریافتهای اینترنتی خود با بانک سامان قرار داد دارد و از طریق پرداخت پرداخت اینترنتی بانک سامان که پذیرنده کلیه کارتهای شبکه شتا است می توانید پرداختهای انلاین خود را انجام دهید.
برای استفاده از این سرویس، در فرم عضویت، گزینه "پرداخت آن‌لاین" را انتخاب کرده و مبلغ مورد نظر را که حداقل 100،000 ریال است وارد نمایید. پس از کلیک بر روی ادامه، فرم تایید نهایی مشخصات ظاهر می شود. در این فرم اگر بر روی گزینه "برو به بانک سامان" کلیک کنید، می توانید از طریق فرم ارائه شده، مشخصات کارت خود را وارد نمایید. پس از تکمیل فرم، به صورت خودکار و بلافاصله به صورت کاربر وارد سیویلیکا می شوید. این راهنما به شما می گوید که کارتهای کدام بانکها امکان پرداخت اینترنتی دارند و نیز به شما کمک می کند که اطلاعات مربوط به CVV2، رمز پرداخت اینترنتی و نیز تاریخ انقضا را بدست آورید.
 

2- پرداخت اینترنتی:پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می تواند از اینترنت خرید کرده و و جه آن را همان موقع پرداخت نماید.
 

3- بانک ها به عنوان دروازه پرداخت اینترنتیبانک سامان به عنوان اولین دروازه پرداخت اینترنتی ایران این امکان را فراهم آورده است که افراد بتوانند با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، که قابلیت خرید اینترنتی دارند خرید اینترنتی انجام دهند و بانک سامان به عنوان دروازۀ پرداخت یا درگاه پرداخت یا در اصطلاح Gateway عمل می کند.
 
4- کارتهای بانکی که قابلیت خرید اینترنتی دارندکارت های شتابی که قابلیت خرید اینترنتی دارند، علاوه بر شماره کارت 16رقمی، دارای شماره رمز اینترنتی و نیز کد CVV2 و تاریخ انقضاء هستند.
 
1- شماره کارت (کلیه کارتهای بانکی دارا میباشند)
2- رمز اینترنتی کارت (رمز دوم)
3- کد سه رقمی CVV2
4- تاریخ انقضاء
 
کارتهای برخی بانکهای عضو شتاب هنوز دو مولفه آخر یعنی CVV2 و تاریخ انقضاء را بر روی کارت خود اعمال ننموده اند ولی در حال حاضر کارتهای بانکهای سامان ، کشاورزی ، ملت ، ملی ، صادرات، اقتصادنوین ، پاسارگاد ، صنعت و معدن ، توسعه صادرات دارای مولفه های خرید اینترنتی بوده و توسط دروازه پرداخت اینترنتی سامان پذیرش میشوند. کارتهای بانک پارسیان دارای مولفه های خرید میباشند ولی برخی از انواع کارتهای پارسیان بر روی دروازی اینترنتی سامان پذیرش نمیشوند. البته سایر بانکها نیز در حال فعال نمودن پارامتر های خرید اینترنتی بر روی کارتهای خود هستند که به طبع در آینده نزدیک به جمع این بانکها اضافه خواهند شد.
 
5- کد CVV2 و تاریخ انقضاءکد CVV2 به صورت یک عدد 3رقمی و یا 4 رقمی مانند شمارۀ 16 رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها، از جمله کارت بانکهای ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان و پارسیان حک شده است.
در کارت های بانک تجارت، کد CVV2 به صورت رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره کارت حک شده است.
شمارۀ درج شده بر روی کارت های بانک سپه شمارۀ حساب است و شمارۀ کارت نیست. برای فهمیدن شمارۀ کارت سپه خود به شعبۀ صادر کنندۀ کارت خود مراجعه نمایید.
نکته: صرفاً وجود کدCVV2 بر روی کارت ها، دلیل بر امکان خرید اینترنتی نیست، بلکه اصولاً باید بانک صادر کننده امکان خرید اینترنتی را فراهم کرده باشد.
 
6- رمز اینترنتیقابلیت خرید اینترنتی (پرداخت الکترونیکی) بر روی برخی از کارتهای اعتباری و بانکی فعال نیست و همانطور که ذکر شد مشخصه آن داشتن رمز اینترنتی، کد CVV2 و تاریخ انقضاء است.
شماره رمز اینترنتی، با شماره رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. البته در خصوص کارتهای بانک سامان هنگام دریافت این کارتها رمز اینترنتی و رمز کارت یکی است ولی اگر زمانی رمز کارت خود را تغییر دهید رمز اینترنتی تغییر نمیکند و در صورت نیاز خود رمز اینترنتی را نیز جدا گانه تغییر دهید.
اگر رمز اینترنتی مربوط به کارت خود را نمی دانید، تنها با مراجعه به یکی از پایانه های خود پرداز (ATM) بانک صادر کننده کارت، اطلاعات لازم را به راحتی دریافت نمایید.
 

7- کارت شما از کدام بانک است؟برای مشاهده لیست کامل بانکها و اینکه کارتهای آنها قابلیت پرداخت اینترنتی را دارد یا نه، لطفا [فایل PDF راهنمای پرداخت اینترنتی] را دریافت و یا به لینک زیر مراجعه نمایید:

http://www.sep.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=247&Itemid=69

http://www.civilica.com/documents/ePayment.pdf